6 patentów na stres

  • - 27 maja 2018 -

    6 patentów na stres

    0

    STRES – spędza sen z powiek każdej z nas. Walczysz z nim, ale nie widzisz efektów? Zastanawiasz się, jak skutecznie pozbyć się go ze swojego życia?  Oto kilka sprawdzonych sztuczek!

     1. Zastanów się, co Cię stresuje

    Usiądź spokojnie i spróbuj zidentyfikować czynniki stresogenne. Co w ciągu dnia najbardziej wyprowadza Cię z równowagi? Wypisz dosłownie wszystko, co Ci przychodzi do głowy – ludzi, przedmioty, konkretne zachowania, wykonywane czynności czy nawet pogodę. Następnie zastanów się, jak mogłabyś daną rzecz wyeliminować lub chociaż ograniczyć w swojej codzienności. Szybko zauważysz, że da się znaleźć rozwiązanie! Jeżeli na przykład denerwuje Cię sąsiad, który w godzinach 12:00 – 14:00 regularnie wierci dziury w ścianie, zaplanuj w tym czasie dłuższy spacer lub umów się na spotkanie. Oszczędzisz sobie stresu, bo na upierdliwego dziada i tak nie masz wpływu, prawda? 

     2. Sport to zdrowie – ruszaj się!

    Może nie jestem IDEALNĄ osobą do dawania rad w tym temacie, ale faktem jest, że sport obniża poziom odczuwanego stresu. Dlaczego? Zmniejsza poziom wydzielanego kortyzolu i podnosi poziom endorfin, nazywanych hormonami szczęścia. W trakcie wysiłku możemy rozładować nagromadzone w ciągu dnia napięcie. Natomiast tuż po czujemy się po prostu bardziej radosne i zrelaksowane. To co, motywujemy się nawzajem do treningu?

     3. Rób regularne przerwy

    Ciągła gonitwa i praca bez wytchnienia zdecydowanie są sprzymierzeńcem stresu. Sama często wpadam w tę pułapkę i uwierzcie mi, że po dwóch dniach padam na twarz i nie mam ani na nic ochoty ani cierpliwości. Każdy z nas potrzebuje przerw. Dlatego podejmując się jakiejś pracy, zaplanuj, że będziesz wykonywała ją w interwałach. Jestem zwolenniczką techniki POMODORO. Polega ona na tym, że na każde 30 minut pracy przypada 15 minut odpoczynku. Wydaje Ci się, że to dużo? Wcale nie, choć trudno wprowadzić tę zasadę w życie! Jednak spróbuj, bo szybko zauważysz, że pracujesz dużo bardziej efektywnie i jesteś znacznie mniej zestresowana.

     4. Zadbaj o porządek wokół siebie

    Bajzel zdecydowanie potrafi zestresować. Bo kto lubi szukać dokumentów w stercie nieuporządkowanych papierów lub zastanawiać się, gdzie leży akurat w danym momencie potrzebny przedmiot? W bałaganie wszystko gubimy. Zresztą, już nawet sam widok nieporządku powoduje chaos w głowie. Dlatego zorganizuj przestrzeń, w której pracujesz lub odpoczywasz. Twój umysł będzie mógł się wtedy odprężyć.

     5. Zabaw się w pesymistę

    Ale jak to, Cwalina zachęca do rysowania negatywnych scenariuszy?! Dokładnie tak! Jeśli masz stresującą sytuację, szybko łap za kartkę i ją dokładnie opisz. Następnie zastanów się, co NAJGORSZEGO może się wydarzyć i zaakceptuj to. Zaufaj mi, już sam fakt zdefiniowania czarnego scenariuszu zmniejszy poziom odczuwanego przez Ciebie stresu. Teraz pozostało Ci jeszcze zacząć działać! Zastanów się, co dokładnie możesz zrobić, aby zminimalizować straty i po prostu zacznij działać.

     6. Zajmuj się jedną rzeczą naraz

    Multitasking to przeżytek. Skup się na wykonywaniu jednej czynności w danym czasie. Próba łączenia ze sobą kilku zadań produkuje zbyt wiele stresu, by była to gra warta świeczki. Nie dość, że wszystko zrobisz mniej dokładnie, to będziesz bardziej zmęczona. A zmęczenie to najlepszy przyjaciel stresu. Jeśli masz trudność w zorganizowaniu się, polecam Ci SIMPLE PLANNER, z którym dokładnie zaplanujesz wszystkie działania! 

  • Dodaj komentarz

    Komentarze

    Nikt jeszcze nie skomentował

    Kanał RSS dla komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy