Jak być szczęśliwą? 10 dobrych praktyk

  • - 03 stycznia 2019 -

    Jak być szczęśliwą? 10 dobrych praktyk

    0

    Żyjesz przeszłością lub ciągle zastanawiasz się, co będzie? Żeby prawdziwie cieszyć się życiem, trzeba być tu i teraz. Trening uważności nie jest skomplikowany, a daje spektakularne efekty. Oto 10 praktyk, które pomogą Ci być szczęśliwą.

    1. Delektuj się posiłkami

    Jeśli często zdarza Ci się jeść w biegu, jednocześnie odpisując na maile i odbierając telefony – zwolnij. Dotyczy to także spożywania posiłków przed telewizorem lub Instagramem. Pozwól swoim kubkom smakowym prawdziwie poczuć posiłek! Zjedz uważnie kilka kęsów i skup się na smakach, które odczuwasz. Dobre odżywianie nie polega tylko na tym, co się je, ale także na tym, jak się to je.

    2. Oddychaj!

    Spotyka nas tyle sytuacji, które są niezależne od nas, że naprawdę nie warto marnować na nie energii. Jeśli stajesz oko w oko jedną z nich, wykorzystaj ten moment na trening uważnego oddechu. Niemiłe komentarze ze strony drugiej osoby potrafią być bolesne i automatycznie zwiększają produkcję kortyzolu. Możesz jednak przerwać to błędne koło! To od Ciebie zależy, czy czyjeś słowa są warte uwagi czy nie. Czy będą bezpośrednio wpływały na Twój nastrój czy pozwolisz im odlecieć wraz z oddechem.

    3. Krótkie chwile przerwy

    Nie warto pracować bez przerwy, bo Twoja efektywność spadnie, a Ty będziesz coraz bardziej sfrustrowana i zmęczona. Zamiast tego obiecaj sobie, że w każdej godzinie zrobisz sobie 10-15 minut przerwy, podczas której oddasz się jakiejś małej przyjemności. Możesz się rozciągnąć, posłuchać ulubionej muzyki, napić się szklanki wody albo wyjść na balkon przewietrzyć umysł. Wszystko zależy od Ciebie!

    4. Uśmiechaj się jak najczęściej

    Czy wiesz, że nawet wymuszony uśmiech poprawia nastrój? Dlatego uśmiechaj się jak najczęściej! To jest dobre zarówno dla Ciebie jak i ludzi w Twoim otoczeniu. Napięcie odpowiednich mięśni twarzy to sygnał dla ciała, że jest dobrze i może się rozluźnić i delektować życiem. 

    5. Przestań być krytyczna wobec innych… oraz siebie!

    Kiedy oceniamy innych (szczególnie negatywnie), pogarsza się nasz nastrój. Wbrew pozorom obgadywanie z przyjaciółką tej wrednej zołzy nie sprawi, że będzie Wam lepiej. Szokujące? Możliwe! Zamiast skupiać się na niedoskonałościach innych, skup się na swoich pozytywnych stronach. Uwolnij się od trudnych emocji i wybacz sobie oraz innym niedoskonałości. Zaufaj mi, wszyscy je mamy. Nie bój się także przepraszać i dziękować. Miłe słowo, podziękowania albo krótkie przeprosiny mogą sprawić, że poprawimy humor drugiemu człowiekowi na wiele dni. Chyba warto spróbować, prawda? J

    6. Pozwól sobie na błędy

    Jeśli odpuścisz i dopuścisz do siebie fakt, że popełniasz błędy, poczujesz ogromną ulgę. Spróbuj spojrzeć na swoją codzienność bez sarkazmu czy rozgoryczenia, za to z uśmiechem, zrozumieniem i akceptacją. Niedogodności i przykre sytuacje spotykają nas każdego dnia, dlatego zamiast się denerwować i wszystkiego obawiać – przyjmij je z pokorą. 

     

     

     

  • Dodaj komentarz

    Komentarze

    Nikt jeszcze nie skomentował

    Kanał RSS dla komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy